Sunday 14 August 2011

MuT!aR@ c!nT@









- MUTIARA CINTA-

Mencintai adalah masalah yang penting bagi manusia
bila kita mampu mengurai cinta,
Maka hakikat cinta akan menjadi sesuatu
itulah kenyataan cinta....

Seseorang selalu memerlukan orang lain
Untuk membantu memahami bahagian dari diri kita.
Untuk menyikap bahagian yang tersembunyi dari diri mereka.
Dan untuk percaya dan memahami bahagian yang terbaik dari mereka

Ketika kita membantu orang lain.
kita tidak boleh menyembunyikan apa yang ketahui tentangnya
kita tidak boleh hanya menjadi telinga bagi mereka.

Ketika tangan kehidupan terasa gelap dan malam tak bernyanyi
itu adalah waktu untuk cinta dan kepercayaan
Dan  tangan kehidupan akan bersinar dan bernyanyi
Bila seseorang mencintai dan mempercayai seuntuhnya..

Kasih....kekuatan apakah yang menggerakkanku dalam badai
Mengapa aku menjadi baik dan lebih kuat
serta lebih yakin pada kehidupan saat badai menerjah
Aku tak mengerti dan sekarang aku menjadi lebih mencintai dirimu
Dari apa pun yang ada di alam ini

Sejak pertama kulihat engkau
Hal yang paling mendalam yang kurasakan adalah
Kejujuran, kecerdasan dan kehangatan dirimu.
Kini, pun sama hanya seribu kali lebih dalam dan lebih lembut.

Aku mencintaimu sebelum kita berdekatan,
Sejak pertama kulihat engkau,
Aku tahu ini adalah takdir.
kita akan selalu bersama..
Dan tidak ada yang akan memisahkan kita.





No comments:

Post a Comment